Weer aan het werk, en nu?

Praten met je leidinggevende

Je bent weer aan het werk, of je gaat binnenkort aan het werk. Je hebt er veel zin in en je wilt graag laten zien dat je je best doet. Maar je vindt het ook lastig. Je vraagt je bijvoorbeeld af wat er van je verwacht wordt, hebt het gevoel dat je iets moet bewijzen en je ziet op tegen vragen van je leidinggevende.

 

Natuurlijk mg je van je werkgever en je direct leidinggevende verwachten dat ze je helpen met weer gaan werken. Het handigste is dat jij daar zelf initiatief in neemt. Dan weet je zeker dat je goed geholpen wordt! 

We hebben een paar tips voor je op een rij gezet:

  • Neem zelf het initiatief om met je leidinggevende te praten
    • Wacht dus niet totdat hij of zij naar jou toekomt
  • Bedenk wat je jouw leidinggevende wil vertellen
    • Over hoe het met je gaat
    • Over hoe je tijd was toe je niet aan het werk was
    • Wat je nu wel kan en wat je nog niet kan
  • Bedenk wat je je leidinggevende wil vragen
    • Hoe het met hem of haar gaat
    • Hoe het op het werk gaat
    • Welke hulp je fijn zou vinden
  • Ben eerlijk over wat je wel en niet kan
    • Bedenk je dat je niks te bewijzen hebt

 

Je moet dus aan best veel dingen denken

We hebben daarom een checklist gemaakt, die je voor jezelf kan invullen voordat je weer aan het werk gaat. 

Doe oefening ‘Checklist’ in de cursusmap.

Vul deze voor jezelf in. Kom dan hier terug en ga naar de volgende pagina.

Scroll naar boven