Je bent weer aan het werk, of je gaat binnenkort aan het werk. Je hebt er veel zin in en je wilt graag laten zien dat je je best doet. Maar je vindt het ook lastig. Je vraagt je bijvoorbeeld af wat er van je verwacht wordt, hebt het gevoel dat je iets moet bewijzen en je ziet op tegen vragen van je leidinggevende.
Natuurlijk mg je van je werkgever en je direct leidinggevende verwachten dat ze je helpen met weer gaan werken. Het handigste is dat jij daar zelf initiatief in neemt. Dan weet je zeker dat je goed geholpen wordt!
We hebben een paar tips voor je op een rij gezet:
Neem zelf het initiatief om met je leidinggevende te praten
Wacht dus niet totdat hij of zij naar jou toekomt
Bedenk wat je jouw leidinggevende wil vertellen
Over hoe het met je gaat
Over hoe je tijd was toe je niet aan het werk was
Wat je nu wel kan en wat je nog niet kan
Bedenk wat je je leidinggevende wil vragen
Hoe het met hem of haar gaat
Hoe het op het werk gaat
Welke hulp je fijn zou vinden
Ben eerlijk over wat je wel en niet kan
Bedenk je dat je niks te bewijzen hebt
Je moet dus aan best veel dingen denken
We hebben daarom een checklist gemaakt, die je voor jezelf kan invullen voordat je weer aan het werk gaat.
Doe oefening ‘Checklist’ in de cursusmap.
Vul deze voor jezelf in. Kom dan hier terug en ga naar de volgende pagina.